top of page
Search

SIT

Danas vam donosimo priču o jednom stručnom i ekonomski orijentiranom obrtu koji olakšava početak svakog mladog i novog poduzetnika, te mu otvara put prema užurbanom i nametljivom poslovnom svijetu kakvog ga danas poznajemo.


SIT je obrt za poslovne usluge, koji će svim poduzetnicima pokušati pružiti lakši početak otvaranja svoje tvrtke te uz obiteljski ugođaj koji je prisutan unutar SIT- a olakšati prolazak kroz brojne probleme s kojima se moguće susresti tijekom otvaranje firme/obrta i postajanja „Sam svoj majstor“!


Vlasnica Sandra Toth odgovorila je na naša pitanja, predstavila nam zašto se nakon povratka iz inozemstva zajedno sa svojim suprugom upustila u otvaranje vlastitog obrta, a to sve možete pročitati u današnjem intervju-u!



1. Možete li ukratko opisati čime se točno bavite i koje usluge ili proizvode nudite?


Kad neka osoba poželi svoju poslovnu ideju pretvoriti u stvarnost, onda je SIT pravo mjesto gdje se može obratiti. Naš zadatak je omogućiti budućem poduzetniku da se posveti sebi i svom poslu, dok mi za njega obavljamo registraciju obrta i svu komunikaciju s nadležnim institucijama kako bi izbjegao početni stres oko administracije. Također, pomažemo im da na početku svog poslovanja iskoriste potpore koje su u tom trenutku dostupne. Ukratko, pratimo poduzetnika od njegove ideje do realizacije uz apsolutnu podršku, ali i u daljnjem poslovanju kroz računovodstvo i savjetovanje.


2. Kako ste došli na ideju pokretanja tog posla? Koliko je vremena trebalo da se odlučite za pokretanje posla? Kolika Vam je pomoć bila obitelj, kako su reagirali Vaši prijatelji i društvo?


Iskreno, još od malih nogu brat i ja smo često maštali kako radimo zajedno u vlastitoj tvrtki. To nam je uvijek bilo negdje u podsvijesti. Nakon što smo se pred 6 godina suprug i ja vratili iz inozemstva gdje smo proveli nekoliko godina, zaključila sam da mi je povratak prilika za novi početak i upravo u tom trenutku sam postala obrtnica. Cijela obitelj mi je bila velika podrška, pogotovo bake i djedovi kad je trebalo pričuvati djecu. Suprug mi je od početka velika podrška, što je vrlo važno kad imaš vlastiti biznis. Od početka poslovanja do nedavno bio je i zaposlen u SIT-u. A tko zna, možda uskoro dođe vrijeme i da se ona “bratska” želja iz djetinjstva ispuni… Lijepo je imati obiteljski posao, to ima svoje prednosti i svoju čar.


3. Koje su bile najveće prepreke s kojima ste se susreli prilikom pokretanja posla? Mnogi kažu da se uči na greškama, koje greške ste napravili na početku koje bi sada kao iskusan obrtnik mogli lako zaobići?


Greške su nažalost česte na početku, a najvažnije je da smo ih svjesni jer na određen način tada te greške postanu naša prednost . Ukoliko nismo svjesni, onda to zaista ostane samo greška.


Primjerice, otvorila sam obrt u nadi da ću organizirati vjenčanja, no pokazalo se da to nije bilo isplativo i da u Karlovcu nije bilo potražnje za ovakvim uslugama, ali i nisam dovoljno ulagala u marketing na početku. Na sreću, vrlo brzo sam postala mama i dobila dva divna dječaka, pa mi je dobro došlo malo vremena za razmišljanje što dalje. Kako sam taman u to vrijeme dobivala upite za knjigovodstvene usluge, obzirom da mi je to struka, shvatila sam da je to dobra ideja za dalje.


No, evo, kada bih se ponovo odlučila za organizaciju vjenčanja, više bih uložila u marketing i smatram da bih ipak uspjela. Još jedna od prepreka kod žena obrtnica je što uz svoj posao morate biti i dobra mama i dobra supruga, pogotovo ako pokrenete posao dok su djeca jako malena, što se meni dogodilo. No, ako imate podršku obitelji i dobro se organizirate sve je moguće.


4. Zašto ste se odlučili baš za obrt, a ne za neki drugi oblik poslovanja? Jeste li za svoje poslovanje dobili i neke državne poticaje ili slično?


Obrt je najjednostavniji oblik i odličan izbor za početak poslovanja zbog niskih troškova i jednostavnog knjigovodstva. No, bez obzira što je jednostavno, svima bih preporučila da na početku svakako koriste usluge knjigovodstvenog servisa barem da ih upozna s poslovanjem, obavezama i pravilima kako bi imali kvalitetan temelj za uspješno poslovanje i izbjegli sve potencijalne greške na početku. Od potpora sam gotovo svake godine koristila potpore grada Karlovca, koje su mi dosta pomogle u poslovanju.

5. Jeste li zadovoljni s dosadašnjim poslovanjem i planirate li širenje ili vam odgovara trenutni obujam posla?



Zasad sam zadovoljna kako se posao razvija i vjerujem da ću uskoro imati potrebu i za zapošljavanjem još jednog radnika jer svaki mjesec dobijem po barem jednog klijenta. Dosad sam koristila usluge student servisa što mi je pomoglo u mjesecima koji zahtijevaju veći angažman, a i volim gledati kako mladi ljudi uče i razvijaju se. Kako već 6 godina radim od kuće, u 2021. godini glavni cilj mi je preseliti poslovanje u poslovni prostor u centru grada. Iako je rad od kuće nekad praktičan, ipak u jednom trenutku treba odvojiti posao od privatnog života. Idealna kombinacija je zapravo dio tjedna biti kod kuće, a dio u poslovnom prostoru. Osim toga, planiram više organizirati edukativne seminare i radionice kako bih pomogla svima koji su u nedoumici oko otvaranja obrta i koji žele saznati što znači biti obrtnik i kako to postati.

6. Koji oblik oglašavanja najčešće koristite, ako ga uopće koristite? Mislite li da su društvene mreže dobre za oglašavanje obrtnika ili više preferirate metodu usmene predaje te osobnih recenzija?


Imam web stranicu i aktivna sam na društvenim mrežama, no većinu suradnji sam ostvarila upravo na temelju preporuka. Zadovoljni klijenti su najbolji marketing. Društvene mreže su dobar način oglašavanja, no samo ako ih koristite na pravi način.


7. Po vašem mišljenju, koji su najveći problemi s kojima se obrtnici u Hrvatskoj trenutno susreću? Što bi trebalo napraviti da se ti problemi uklone?


Osim što sam obrtnica, predsjednica sam Ceha intelektualnih usluga pri Obrtničkoj komori Karlovačke županije, potpredsjednica Ceha uslužnog obrta i obrta za intelektualne usluge na razini Hrvatske obrtničke komore, te članica upravnog odbora Udruženja obrtnika grada Karlovca tako da se dosta susrećem s problemima obrtnika. Velik dio problema odnosi se na administrativna opterećenja i problem kreditiranja obrtnika koji svoje knjige vode paušalno. Kriteriji za odobravanje kredita u tom su smislu veoma rigorozni i veliki broj banaka nije u mogućnosti ponuditi kredite paušalnim obrtnicima osim ako nisu u onom najvišem razredu oporezivanja. Jedno od problema je i to što obrtnici često ne mogu dobiti odgovore na svoja pitanja i često ih se “šeće” iz jedne institucije u drugu. Obrtničke komore i udruženja su prve institucije gdje se obrtnici obrate kada se u njihovom poslovanju pojavi određeni problem, stoga bi one trebale biti još pristupačnije i mi u Karlovačkoj županiji radimo na tome da budemo prva podrška obrtnicima i da se tamo osjećaju dobrodošli. Udruženje i komora su veoma aktivne na društvenim mrežama, gdje obrtnici mogu pratiti sve novosti, a tijekom godine se odvijaju različite aktivnosti u kojima se predstavljaju cehovi. Ovim putem pozivam sve obrtnike da se udruže, da provjere kojem cehu pripadaju i da se tamo osjećaju dobrodošli. Udruženje i komora su veoma aktivne na društvenim mrežama, gdje obrtnici mogu pratiti sve novosti, a tijekom godine se odvijaju različite aktivnosti u kojima se predstavljaju cehovi. Ovim putem pozivam sve obrtnike da se udruže, da provjere kojem cehu pripadaju i da se aktiviraju jer će jedino zajedničkim snagama moći riješiti svoje probleme, ali i ukazati HOK- u na svoje probleme. Ono što je još jedan od problema koji muči obrtnike, pogotovo one koji se bave onim uslužnim djelatnostima kojima u poslovanju treba samo računalo i internet je prostor gdje mogu doći povremeno tijekom tjedna raditi, jer im je teško raditi od kuće ili trebaju održati sastanak s klijentom, a nemaju vlastiti poslovni prostor. Veliki gradovi već imaju postojeće Coworking prostore koji rješavaju navedene probleme, a nadam se da će i manji gradovi, uključujući Karlovac uskoro nuditi to svojim obrtnicima.


8. Kako je pandemija koronavirusa utjecala na vaše poslovanje i planove?


Kao što sam već spomenula, 6 godina radim od kuće tako da mi se u tom smislu nije ništa promijenilo. Na sreću, nisam izgubila nijednog klijenta, već sam dobila dosta novih u ovoj godini. Što se tiče obujma poslovanja, predaja zahtjeva za potpore za očuvanje radnih mjesta i komunikacija sa Poreznom upravom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje mi uzima dosta vremena i tako ne stignem odraditi ono što bih zapravo trebala i što mi je glavni dio posla. Inače je ova pandemija zaista zatrpala računovodstvene servise jer je sva administracija spala na njih. Svake izmjene mjera, svaka ažuriranja i izmjene zakona prvo prođu knjigovođama kroz ruke. Mi smo u ovom poslu psiholozi, liječnici, tajnici, savjetnici, odvjetnici, dadilje, prijatelji, rame za plakanje, informatičari, bankari i vidovnjaci... Ali smo i prvi “krivi”, ako nešto pođe po zlu.


9. Koji biste savjet dali svima onima koji sada razmišljaju o pokretanju vlastitog obrta?


Ono što biste napravili za nekog bez naknade je ono čime biste se trebali baviti u životu. U tom slučaju ćete sigurno obavljati djelatnost najbolje što možete i zadovoljstvo će biti obostrano. Angažirajte knjigovođu, saznajte koji su vam troškovi i pokušajte što bolje i preciznije napraviti poslovni plan, a posebice analizu tržišta, kako biste vidjeli jesu li vaše usluge tražene. Kvalitetan rad, kvalitetna usluga, dobar marketing i kvalitetan knjigovođa koji vas prati od početka poslovanja, profesionalnost i kvalitetna suradnja s partnerima i klijentima ključni su segmenti za uspješno poslovanje.


Svatko tko želi raditi može uspjeti, ako je dovoljno uporan. Nemojte odustajati od svojih snova, ali nemojte dozvoliti da vam posao postane važniji od obitelji, jer iza svakog uspješnog obrtnika stoji njegova obitelj!



152 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2 Post
bottom of page