top of page
Search

Drveni val


Došao je red da podijelimo priču o kreativnom obrtu još kreativnijeg naziva – Drveni val. Drveni val je obrt koji se bavi izradom suvenira od posebne vrste drveta, a ponosna vlasnica je Željka Komorčec. Ideja se rodila iz čiste želje za izražavanjem vlastite kreativnosti, a pridonio je i interes turista za unikatnim proizvodima.


Zašto je Željka napustila posao koji je obavljala 25 godina i čemu se u potpunosti posvetila, pročitajte u današnjem intervjuu!


1. Možete li ukratko opisati čime se točno bavite i koje proizvode nudite te od čega su oni rađeni? „Drveni val“ je vrlo kreativno ime, otkud Vam inspiracija za to ime?


Bavim se izradom suvenira od naplavina, tj. drveta koje je izbacilo more. Uglavnom su to slike, skulpture, sitni suveniri kao što su magneti, privjesci za ključeve i puno drugih stvari. Drveni val je nastao uz pomoć moje djece i našeg promišljanja kako zainteresirati publiku. Dakle, drvo je osnovni materijal kojim se služim u radu-zato DRVENI, a VAL-zato što su valovi potrebni da dođem to tog materijala. Puno ljudi me pita za to neobično ime obrta.

2. Tko su najveći korisnici Vaših proizvoda? Jeste li na početku poslovanja imali ciljanu publiku? Koja je najveća pohvala koju ste dobili za svoj rad?


Najveći korisnici su turisti koji žele ponijeti unikatan i originalan suvenir iz naše zemlje. Međutim, sve više interesa pokazuju i domaći turisti te ljudi koji uređuju svoje vikendice i kuće za odmor na obali. Pohvala ima jako puno, ljudi koji se prvi puta susreću s tom umjetnošću ili onih koji su već vidjeli nešto slično i uočavaju razlike. Meni kao obrtniku, najveća je pohvala kada neka suvenirnica naruči proizvode koje radim i želi ih prodavati u svom prostoru.


3. Kako ste došli na ideju pokretanja tog posla? Koliko je vremena trebalo da se odlučite za pokretanje posla? Što su obitelj i prijatelji rekli za tu ideju?


Ideja za pokretanjem posla je toliko logična i normalna kada ste cijeli život kreativac. Naime, ja sam desetak godina bila članica kreativne udruge i procijenila sam da to što radim sve više ljudi želi. Obitelj i prijatelji su me podržali u tome, jer je to bila moja velika iskrena želja. Zahvalna sam obitelji na podršci koju su mi dali u to vrijeme.


4. Koje su bile najveće prepreke s kojima ste se susreli prilikom pokretanja posla? Mnogi kažu da se uči na greškama, koje greške ste napravili na početku koje bi sada lako zaobišli svojim iskustvom?


Izazova i prepreka ima uvijek. Ali s tim se naučiš nositi i preskačeš. Ništa posebno ne mogu izdvojiti. Ponosna sam na sve što sam uspjela postići u ovo kratko vrijeme od otvaranja.


5. Zašto ste se odlučili baš za obrt, a ne za neki drugi oblik poslovanja? Jeste li za svoje poslovanje dobili i neke državne poticaje ili slično?


Zašto obrt? Raspitivala sam se kod svojih prijatelj, kolega i shvatila da mi je taj oblik poslovanja najbolji. Svoje ideje sam ostvarila kada sam dala otkaz u firmi u kojoj sam radila 25 godina. Prijavila sam se na burzu i dobila poticaje za samozapošljavanje. Bilo je i onih ljudi iz moje okoline su govorili da je to ludo, ali ja sam čvrsto vjerovala u svoju odluku.


6. Jeste li zadovoljni s dosadašnjim poslovanjem i planirate li širenje ili Vam odgovara zona komfora?


Moje poslovanje je krenulo dobro i nakon sezone sam imala puno novih narudžbi i pregovora sa novim kupcima. Sve skupa je pokazivalo da ću trebati pomoć i počela sam razmišljati o zapošljavanju djelatnika. Međutim, dogodila se korona kriza i sve je naglo prekinuto.


7. Kako je pandemija koronavirusa još utjecala na Vaše poslovanje i planove?


Pandemija je jako uticala na moje poslovanje. Naime, turistička sezona je bila prekratka za normalno poslovanje. Jesenski nastavak krize je dodatno zakomplicirao budućnost. Prošle godine je period zime bio ispunjen narudžbama. Ove zime to nije slučaj jer svi skupa strahujemo za budućnost. Moji planovi su preživjeti nekako uz potporu za očuvanje radnih mjesta, koje dobivam od države. Ostaje nam vjerovati da će sve biti bolje na proljeće i da ćemo svi skupa nastaviti živjeti normalno.


8. Koji oblik oglašavanja najčešće koristite, ako ga uopće koristite? Mislite li da su društvene mreže dobre za oglašavanje obrtnika ili više preferirate metodu usmene predaje te osobnih recenzija?


Koristim oglašavanje putem društvenih mreža, ali nisam baš pretjerano aktivna u tome. Nedostaju mi znanja i vještine za taj oblik oglašavanja. Budući da sam sama u obrtu i moram pokrivati sve segmente djelatnosti, nikako ne dolazi na red i edukacija u oglašavanju. To je jako bitno, možda i presudno u ova nova vremena. Međutim, usmena predaja je također važna u mom poslu i moje iskustvo pokazuje da ima smisla.


9. Po Vašem mišljenju, koji su najveći problemi s kojima se obrtnici u Hrvatskoj trenutno susreću? Što bi trebalo napraviti da se ti problemi uklone?


Trenutno u Hrvatskoj ima puno problema za sve obrtnike i ostale poduzetnike. Prevelika su davanja i ima puno onih koja su besmislena. Država bi trebala više slušati poduzetnike i pomagati kako bi svi bili zadovoljniji.


10. Koji biste savjet dali svima onima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog obrta?


Moj savjet svima koji planiraju otvoriti obrt je da trebaju iskreno vjerovati u ono što vole i rade. Tek tada se potrebne okolnosti poslože i sve postaje jasnije. Moj početak i moja priča mogu svima poslužiti kao primjer da je sve moguće.


221 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2 Post
bottom of page