top of page
Search

Gogili Design

Updated: Nov 16, 2020


Kako se već može pročitati o Gordani Brezak na njenoj internetskoj stranici, Gordana je velika umjetnička duša koja je svoju ljubav prema umjetnosti otkrila još tokom odrastanja u obiteljskom domu. Kako je i njena majka bila velika umjetnička duša, prenijela je to i na našu današnju obrtnicu koja svoje proizvode radi na drugačiji, kreativan i unikatan način!


Što nam je sve Gordana ispričala u našem prvom intervjuu, možete pročitati u nastavku!



1. Možete li ukratko opisati čime se točno bavite, koje usluge i proizvode nudite te kako je nastala sama ideja otvaranja obrta odnosno zašto baš „Gogili design“?

Gogili design je obrt za specijalizirane dizajnerske djelatnosti koji pruža usluge grafičkog dizajna u širokom spektru usluga poput brandinga, ilustracija, reklamnih materijala, grafičkih rješenja za e-book-ove, letke, posjetnice, itd.

Sama ideja je nastala još 2006. godine kada sam samoinicijativno krenula raditi u programu za grafičku pripremu Corel PaintShop Pro. Radila sam kao volonter u udruzi „Ruka Prijateljstva“ koja pruža psihosocijalnu pomoć i podršku djeci i mladima. Tada su nastale prve brošure, zahvalnice i ilustracije koje se koriste još i danas u radu udruge. Sam obrt otvorila sam nakon završene edukacije „Znam&Poduzimam“ sufinancirane od strane EU. Edukaciju je osmislila Natalia Zielinska, poduzetnica koja mi je veliki uzor i podrška. Na toj edukaciji osvojila sam nagradu za najbolji poslovni plan što mi je dalo vjetar u leđa.

Ime obrta „Gogili“ je moj nadimak koji sam dobila od bivših radnih kolega. Kolege su me tako zvali od milja jer su se dobro osjećali u našem zajedničkom odnosu. Taj dio svoje osobnosti htjela sam naglasiti u samom imenu obrta, jer svakim završenim projektom želim da moji klijenti budu ispunjeni zadovoljstvom.


2. Koliko je vremena trebalo da se odlučite da ćete krenuti kao samostalni obrtnik i zašto? Kolika Vam je pomoć bila obitelj, što su rekli prijatelji, kako je društvo reagiralo?

Odluka je pala zbog osobnih razloga. Osobno sam veliki ljubitelj umjetnosti i znanosti i jednako sam uspješna u oba područja. No, željela sam raditi posao koji mi omogućava veću fleksibilnost u planiranju poslova i privatnog vremena.

Obitelj mi je velika podrška u svemu tome, naročito suprug. Kako bi mi pokazao koliko vjeruje u mene, kupio mi je prvi grafički tablet kao poklon za rođendan i to nekoliko mjeseci prije donošenja odluke o kretanju u poduzetničke vode. S druge strane, reakcije okoline nisu bile podjednake. Mnogi su smatrali riskantnim upuštanje u poduzetničke vode i zagovarali su moj povratak na „posao do penzije“. 3. Koje su bile najveće prepreke s kojima ste se susreli prilikom pokretanja posla? Mnogi kažu da se uči na greškama, koje greške ste napravili na početku koje bi sada, kao iskusna obrtnica, mogli lako zaobići?

Najveća greška u poslovanju bila mi je što nisam imala dobro razrađenu poslovnu strategiju i ciljanu publiku. Iz tog razloga sam obavljala različite poslove koje bi odrađivala jednokratno što mi nije ostavilo dosta vremena za specijalizaciju ni usavršavanje tehnike digitalne ilustracije za koju imam prirodan talent. S vremenom sam promijenila taktiku i krenula u poslovno planiranje: odredila sam ciljanu publiku, istražila koji jedinstveni proizvod nedostaje na tržištu i krenula raditi na usavršavanju svojih sposobnosti kao digitalnog ilustratora. Sada su moji radovi i stil prepoznatljivi te pružam uži opseg usluga što je pridonijelo povećanju kvalitete. Nalazim se u poziciji gdje proširujem ponudu, jer za nju imam stečeno znanje i praksu. Moje ilustracije su prepoznatljive i privlače široku skupinu ljudi. 4. Zašto ste se odlučili baš za obrt, a ne za neki drugi oblik poslovanja? Da li ste za svoje poslovanje uspješno dobili i neke državne poticaje i slično?

Odluka za paušalni obrt pala je zbog razloga što sam počinjala od „nule“. Nisam imala formalnog radnog iskustva kao grafički dizajner niti sam u startu poslovanja imala značajan broj klijenata za dugoročnu suradnju. Imala sam volju, talent za crtanje i basic znanje rada u programima za grafički dizajn. Dobila sam poticaj HZZ-a za samozapošljavanje, što je bila odlična odskočna daska i prilika da se dokažem i pokažem u vremenu kada ne moram brinuti o plaćanju troškova poslovanja.




5. Jeste li zadovoljni s dosadašnjim poslovanjem i planirate li širenje ili vam odgovara trenutni obujam posla? Ako planirate, imate li neki plan širenja ili idete po osjećaju/instinktu?

Zadovoljna sam sa dosadašnjim poslovanjem i stekla sam kapital za nastavak poslovanja. Zbog cjelokupnog zadovoljstva svojom odlukom i sklada u privatnom i poslovnom životu imam želju zadržati trenutni obujam posla. Proširenje prvenstveno ovisi o kapitalu. Ukoliko se trend rasta kapitala nastavi zasigurno ću se proširiti na marketing i on-line edukacije.

6. Koji oblik oglašavanja najčešće koristite, ako ga uopće koristite? Mislite li da su drštvene mreže dobre za oglašavanje obrtnika ili više preferirate metodu usmene predaje te osobnih recenzija?

Najviše poslova dobila sam na račun usmene predaje i osobnih recenzija. Kako broj odrađenih projekata i poslova raste, raste i moj imidž na društvenim mrežama pri čemu mi se korisnici javljaju sa upitima.

Smatram da su društvene mreže izvrstan kanal za dopiranje do novih klijenata pogotovo u mojoj domeni poslovanja. Mjerilo toga mi je doseg objava, angažman i reakcije koje dobivam od pratitelja.Za sada se pokazalo da je veći broj ciljane skupine korisnik Facebook aplikacije, iako se Instagram smatra boljim medijem za slikovni prikaz radova i projekata grafičkog dizajna i ilustracija.

7. Po vašem mišljenju, koji su najveći problemi s kojima se obrtnici u Hrvatskoj trenutno susreću? Što bi se trebalo napraviti da se ti problemi uklone?

Ako se izuzme problem sa COVID-om, najveći problem su neinformiranost, slaba prepoznatljivost i slaba interakcija sa ciljanom publikom. Kao grafički dizajner uočavam problem zagušenja medijskih kanala sa reklamnim materijalima. Ukoliko nemate dobar i prepoznatljiv brand lako ćete se utopiti u masi.

Isto tako da bi uspjeli u dopiranju do što većeg broja klijenata izrazito je važan vaš angažman sa ciljanom publikom. Konstantno morate baratati sa informacijama i trendovima koji se sa napretkom tehnologije mijenjaju iz dana u dan. Informiranost i interakcija sa publikom stvar su osobnog angažmana. Rješenje za problem prepoznatljivosti domena je mojeg poslovanja. Ulaganje u brand i marketing dugoročno se isplati ako želite da vaše poslovanje opstane i raste.

8. Kako je pandemija koronavirusa utjecala na Vaše poslovanje i planove?

Pandemija je krenula samo dva mjeseca nakon otvaranja mojeg obrta i utjecala je na poslovanje tako da sam izgubila poslove sa klijentima iz uslužnog i turističkog sektora. Međutim, s druge strane sve veći broj mojih klijenata pronalazi metode i načine online poslovanja i tako se meni otvaraju novi poslovi i novi horizonti. Prvih šest mjeseci poslovanja bilo je izazovno, međutim druga polovica se pokazala obećavajućom. Svima je bilo potrebno neko vrijeme da se snađemo u „novom normalnom“.

9. Koji biste savjet dali svima onima koji sada razmišljaju o pokretanju vlastitog obrta?

Pokretanje vlastitog obrta traži nekoliko bitnih stvari: dobar poslovni plan, razrađenu strategiju, početni kapital i predan rad. Kao netko tko je počeo od „nule“ moram istaknuti da se bez sredstava koje sam dobila iz poticaja ne bih usudila na korak pokretanja vlastitog obrta. Troškovi poslovanja su bitna stavka koju treba uzeti u obzir prilikom sastavljanja poslovnog plana. Nadalje, da bi uspjeli potrebna je razrađena strategija: znati tko vam je ciljana skupina, što ta ciljana skupina traži, kako doprijeti do ciljane skupine te kako imati i održati kvalitetan proizvod ili uslugu. Za sve navedeno potreban je predan rad. Stalno ulaganje vremena u edukaciju, usavršavanje i umrežavanje. Potrebno je biti posvećen onome što radiš i biti spreman prihvatiti i kritike jednako kao i pohvale. I ono najvažnije: jedno ne isključuje drugo. Znači, možete imati kapital, ali bez kvalitetnog proizvoda, plana i strategije nećete uspjeti. Zato je jako dobro sve staviti na papir i napravit projekcije za sve što vas može snaći: dobro i loše. Uvijek podržavam da ljudi rade ono što im donosi zadovoljstvo. Međutim, ako se niste dobro pripremili i uložili dovoljno truda, moglo bi se desiti da se razočarate i da vaše poslovanje brzo završi. Dajte si truda i informirajte se! U današnje doba tehnologije informacije i edukacije su dostupne on-line na različitim medijima. Zato svima poručujem: sreća prati hrabre, ali i pametne!


Veliko hvala Gordani koja je odlučila sudjelovati u projektu i ispričati svoju priču. Također, zahvaljujemo se našim partnerima, Obrtničkoj komori Zagreb, koja promovira rad zagrebačkih obrtnika te educira i pomaže napretku zagrebačkog obrtništva, te Ekonomskoj klinici, na podršci u provedbi ovog projekta.

338 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2 Post
bottom of page